大家好这里是喵星人猫伊,刀剑乱舞|口袋妖怪|美漫|FGO|魔兽|原创图文随机更新中。

页面比较随意所以有什么都会发。画风不固定,基本都在进行各种画法的尝试。
本体既不是杂食也不是洁癖,不用介意太多请尽情交流。
有要紧的事请直接私信,艾特和转发不一定能看到。
 

啊这个神父唱的反派主题曲……我就感叹一下

Heaven's Light/Hellfire(天堂之光/地狱之火)


So many times out there I've watched a happy pair
许多次我看着那些快乐的情侣
Of lovers walking in the night
在夜里散步
They had a kind of glow around them
在他们身上散发着光芒
It almost looked like heaven's light
看上去就像天堂的光芒
I knew I'd never know
我知道我永远也无法感受
That warm and loving glow
那种温暖的,爱的光芒

Though I might wish with all my might
即使我也渴望
No face as hideous as my face
我相貌如此丑陋
Was ever meant for heaven's light
与天堂的光芒相差甚远
But suddenly an angel has smiled at me
但有个天使突然向我微笑
And kissed my cheek without a trace of fright
亲吻我的脸颊不带一丝畏惧
I dare to dream that she
我居然会妄想着
Might even care for me
她也许会关心我
And as I ring these bells tonight
就在今晚我敲响这些钟时
My cold, dark tower seems so bright
冰冷,黑暗的钟楼变得如此明亮
I swear it must be heaven's light.
我相信那就是天堂的光芒
(-Confiteor Deo Omnipotenti-)
(-我向全能的天主-)
(-Beatae Mariae semper Virgin-)
(-向终身童贞圣母玛利亚-)
(-Beato Michaeli archangelo-)
(-向总领天使生米迦勒-)
(-Sanctis apostolis omnibus sanctis-)
(-向圣洁的使徒和诸圣人忏悔-)
Beata Maria
圣母玛利亚
You know I am a righteous man
您知道我是个正直的人
of my virtue I am justly proud
我理应为我拥有的美德自豪
(-Et tibi patri-)
(-以及向您,天父忏悔-)
Beata Maria
圣母玛利亚
You know I'm so much purer than
您知道我远要比
The common, vulgar weak, licentious crowd
那些粗俗平凡又放荡的庸众们更纯洁
(-Quia peccavi nimis-)
(-我犯下了罪-)
Then tell me Maria
那么告诉我,圣母玛利亚
Why I see her dancing there
为何要让我看到她起舞
Why her smouldering eyes still scorch my soul
为何她深邃的眼睛仍在灼烧我的灵魂
(-Coditatione-)
(-在思想中-)
I feel her, I see her
我注视着她,我感受着她
The sun caught in her raven hair
阳光倾斜于她鸦黑的长发
Is blazing in me out of all control
那光芒令我情难自己
(-Verbo et opere-)
(-在语言里 在行为上-)
Like fire, hell fire
像火焰,像地狱的火焰
This fire in my skin
蛰伏我身的正是这地狱之火
This burning desire is turning me to sin
这燃烧的欲望正引我坠入那罪恶深渊
It's not my fault
这不是我的错
(-Mea culpa-)
(-是我的罪-)
I'm not to blame
这不能怪我
(-Mea culpa-)
(-我的罪-)
It is the Gypsy girl The witch who set this flame
只怪那吉普赛女孩、那女巫燃起了孽火
(-Mea maxima culpa-)
(-是我的重罪-)
It's not my fault
这不是我的错
(-Mea culpa-)
(-我的罪-)
If in God's plan
如果这是天意
(-Mea culpa-)
(-是我的罪-)
He made the devil so much stronger than a man!
那就是上帝要让那魔鬼远强于人类
(-Mea maxima culpa-)
(-是我的重罪-)
Protect me, Maria
保护我,玛利亚
Don't let this siren cast her spell
别让那女妖施展她的魔咒
Don't let her fire sear my flesh and bone
别让她的孽火烧尽我的躯壳
Destroy Esmeralda!
毁灭艾斯美尔达!
And let her taste the fires of hell
让她也尝尝地狱之火的滋味
Or else let her be mine and mine alone
不然就让她只属于我一个
-Minister Frollo, the Gypsy has escaped.
-佛雷诺大人,那吉普赛人逃走了。
-What?
-什么?
-She's nowhere in the cathedral.She's gone.
-在教堂遍寻不见她的踪影,她已经逃走了。
-But how? I——Never mind.Get out, you idiot. I'll find her.I'll find her if I have to burn down all of Paris.
-怎么会?我——算了。出去,你个白痴。我会找到她。
Hell fire, Dark fire
地狱之火,黑暗之火
Now, Gypsy it's your turn
吉普赛人,现在轮到你来承受了
Choose me or your pyre
选我还是那火刑柱
Be mine or you will burn
成为我的,不然你就只有一死
(-Kyrie eleison-)
(-愿主垂怜-)
God have mercy on her
主怜悯她吧
(-Kyrie eleison-)
(-愿主垂怜-)
God have mercy on me
(-愿主垂怜-)
(-Kyrie eleison-)
(-求主垂怜-)
But she will be mine
但她将是我的
Or She Will Burn!
否则她将燃烧殆尽


(找熬夜赶稿用BGM时候找到的《钟楼怪人》里神父克劳德·孚罗洛的主题曲,然而想到实际原著和迪士尼魔改后的剧情我就一脸蛋疼…………

剧情里应该是钟楼怪人和神父分别唱的,年轻一点的声音是钟楼怪人的,沧桑一点的是神父的。

emmm单看歌词是很棒……(评论里“如此大气的情歌简直少见”笑飞

 
评论(8)
 
热度(40)
© 猫伊|Powered by LOFTER